Zdrowie Medycyna Choroby
Strona główna: Encyklopedia Chorób Health-Info
Portal Health-Info > Marchew - źródło wielu witamin

ENCYKLOPEDIA CHORÓB:

Najciekawsze opracowania:

Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Krzywica  Krzywica
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Dna moczanowa  Dna moczanowa
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Cukrzyca  Cukrzyca
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Krwotok z nosa  Krwotok z nosa
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Nerwobóle międzyżebrowe  Nerwobóle międzyżebrowe
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Gronkowiec złocisty  Gronkowiec złocisty
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Chrapanie  Chrapanie
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Biegunka  Biegunka
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Grzybica  Grzybica
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Nadciśnienie  Nadciśnienie
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Arytmia serca  Arytmia serca
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Alergia  Alergia
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Depresja  Depresja
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Łysienie  Łysienie
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Astma sercowa  Astma sercowa
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: AIDS  AIDS
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Nowotwór kości  Nowotwór kości
Encyklopedia Chorób, informacje o chorobie: Nowotwór złośliwy trzustki  Nowotwór złośliwy trzustki
Polecane publikacje:
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Dieta i odchudzanie
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Makijaż przy zmianach trądzikowych
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Higiena jamy ustnej
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Marchew - źródło wielu witamin
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Niedożywienie dzieci w Polsce
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Fast food i junk food - zestawienie wartości kalorycznych
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Pierwsze objawy ciąży
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Nadwaga sprzyja rakowi piersi
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Poparzenie słoneczne
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Zwalczanie depresji
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Tłuszcze trans przyczyną problemów zdrowotnych
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Skutki palenia tytoniu w ciąży
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Znaczenie sportu dla zdrowego organizmu
Encyklopedia Chorób, artykuł:  Rola witamin w organizmie
pizza 24h warszawa
Otyłość kraków
www.tommycafe.pl

Zobacz także:

 Przezwyciężyć depresję!
spasmex Spasmex
 Zapobieganie krzywicy
herbata
www.venauniformy.pl

W serwisie Health-Info.pl dla Twojej wygody, wykorzystywane są pliki cookies.
Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kliknij by ZAMKNĄĆ

Marchew - samo zdrowie

Marchew była znana już w starożytności, jednak jej popularność wzrosła dopiero w XVI wieku, gdy wyhodowano odmianę o lekko słodkawym smaku. Od tamtej pory marchewka stała się elementem kuchni wielu regionów świata.

Marchewka jest łatwo dostępnym i niedrogim warzywem. Jest składnikiem wielu produktów ulokowanych na półkach sklepowych, a także głównym komponentem soków owocowo-warzywnych oraz obiadków dla dzieci. Istnieje wiele odmian marchwi, najpopularniejsze z nich to karota, lenka czy marchew amsterdamska.

 

Wartości odżywcze marchwi

Marchew jest jednym z głównych źródeł witaminy A, odpowiedzialnej za prawidłowy wzrost oraz budowę mocnych kości i zębów u dzieci.

Witamina A należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, tak więc marchew jest lepiej przyswajalna w połączeniu z różnego rodzaju olejami niż jedzona na surowo. Dodatkowo marchewka zawiera witaminę E, C, K, większość witamin z grupy B oraz kwas foliowy, a także żelazo, wapń i miedź. Wartość energetyczna 100g marchwi wynosi 30-35 kcal.

 

Marchew - źródło witamin

Jak donoszą badania regularne spożywanie marchewki przyczynia się do zapobiegania wielu chorobom, w tym nowotworom. Marchew ma także zbawienny wpływ na naszą cerę, nadaje skórze rumieńców dzięki czemu wygląda ona zdrowiej. Dodatkowo usprawnia pracę przewodu pokarmowego. Pomyślnie wpływa na narząd wzroku, jest zalecana osobom spędzającym długie godziny przed komputerem.

Marchewkę najlepiej spożywać w postaci świeżo wyciśniętych soków lub na surowo z dodatkiem oleju lnianego. Gotowana marchew traci ponad połowę wartości odżywczych, jednak w tej postaci jest lekkostrawna w przeciwieństwie do marchewki surowej.

Marchewka jest źródłem wielu witamin, z tego względu powinna być elementem diety każdego człowieka. Jak się okazuję zbyt duże ilości tego warzywa mogą negatywnie wpływać na wątrobę. Jest to spowodowane wykorzystywaniem wielu substancji chemicznych podczas uprawy marchwi. Po raz kolejny sprawdza się zasada, że spożywanie dużych ilości nawet najzdrowszych pokarmów może wpływać niekorzystnie na organizm ludzki.